Menjar a la platja

Qui no ha sentit dir alguna volta que la calor lleva la fam? Res més allunyat de la realitat. Després de passar algunes hores de sol i mar, la gana fa acte de presència. Asseguts a l’arena, i més a les vacances, és fàcil deixar-se seduir per aliments poc saludables.

hui mengem

13 juny 2017

Compartix

La platja oferix una infinitat de temptacions culinàries, tant als xiringuitos com a la nostra pròpia nevera, en la qual, molt sovint, ens oblidem que la salut no fa vacances. L’equip de platja s’ompli de begudes ensucrades, snacks salats, embotits o pastes dolces, i es deixen de banda aliments lleugers i frescos, més convenients per a esta època.

Els aperitius i els menús de platja han de reunir alguns requisits bàsics: ser còmodes, nutritius, saludables i oferir garanties de conservació i manipulació. T’oferim alguns suggeriments per a una jornada perfecta a la platja, amb un menú de deu.

Condicions de transport

• La nevera portàtil ha de mantindre la temperatura per davall dels 4ºC amb plaques refrigerants o gel en bossa.

• És recomanable tractar de separar les begudes del menjar. Com que fa calor es consumix més líquid, i això comporta l’obertura permanent de la nevera i la consegüent pèrdua de fred.

• El menjar es pot portar en tàpers o envasos específics reutilitzables, i la beguda, en termos o botelles d’alumini.


Selecció d'aliments


La millor estratègia per a triar els aliments és seleccionar verdures i fruites fresques que ens proporcionen aigua, minerals, vitamines i una baixa aportació calòrica i optar per elaboracions senzilles de traslladar i prendre.

 Cremes fredes: les combinacions aparentment impossibles entre hortalisses i fruites són una opció sorprenent, abellidora, nutritiva i, sobretot, molt refrescant.

• Ensalades: mesclant verdures amb creïlla, dacsa, arròs o pasta, fruites seques i llavors, i preparant l’adob amb oli i llima.

• Pizzes o pastissos salats: és aconsellable optar per receptes amb verdures. Són fàcils de preparar i de menjar.

• Sandvitxos vegetals: evitant, en la mesura possible, les salses perquè es poden fer malbé amb la calor.

• Purés de llegums, verdures o fruites: és recomanable l’humus, de cigrons o albergines i el puré d’alvocat per a acompanyar crudités de carlota, api o cogombre.

• Fruites: en broquetes o daus. El meló d’Alger, el meló de tot l’any, les bresquilles o les prunes són els més indicats, ja que estan compostos en un 80% d’aigua, tenen un contingut alt en fibra i aporten vitamines.

A més de pensar en els aliments que portarem a la platja, cal tindre en compte que la beguda té un paper fonamental a l’estiu. L’ideal és optar per aigua, llimonades, te fred o batuts de fruita casolans, que, fins i tot, es poden congelar la nit anterior. Això facilita que mantinguen la temperatura, ja que es descongelaran de manera progressiva, però es mantindran freds.