Mª Pilar Amela, CEO de Ahorradoras.com

35 anys, mare d’una xiqueta de 7 i emprenedora. Viu a Vinaròs, però es considera morellana. Complidora de somnis i conscient que assolir-los requerix molt de sacrifici, disciplina i constància. Gestionar la seua pròpia empresa, poder gaudir de la seua família i ajudar a estalviar s’han convertit en les seues prioritats.

Compartix

Com va sorgir la idea d’Ahorradoras?

Des de sempre gaudisc estalviant, demanant mostres gratis, utilitzant cupons de descompte i portant un control de la meua economia domèstica. Estava en un moment professional delicat i vaig decidir complir el meu somni d’emprendre i fer-ho amb un tema que m’apassionava: el de l’estalvi. Això va ser fa quasi 5 anys i la necessitat que tenien les famílies d’arribar a final de mes va fer que cresquérem molt de pressa tant en nombre de seguidors com en visites de més de 168 països.

 Hui dia és molt gran la satisfacció que sentim fent un treball que ajuda moltes famílies a optimitzar al màxim els seus recursos econòmics. A més, hem creat una comunitat que es retroalimenta amb consells i recomanacions.

Teniu una comunitat molt activa, quina ha sigut la clau del vostre èxit?

La proximitat. Darrere nostre no només hi ha el fet que ja és una marca a dia de hui. Som persones, la majoria de nosaltres dones, que ens les enginyem per estirar al màxim els nostres diners i recursos. Dones que decidim molt bé com i on gastem els nostres diners perquè analitzem i comparem abans de comprar i no dubtem un segon a pujar una foto a les nostres xarxes socials amb més de 250.000 seguidors quan trobem una oferta interessant perquè uns altres aprofiten les nostres troballes.

 Des del començament he comunicat amb total proximitat, mostrant fotos del meu dia a dia, de les meues compres amb cupons o amb descomptes per caducitat propera, moments amb la família o destinacions que he anat coneixent. Tot allò que m’ha sigut útil ho he compartit perquè altres estalviadores o estalviadors pogueren comprovar que realment es pot estalviar sense renunciar a res.

La situació econòmica ha influït en un canvi de mentalitat per part dels vostres usuaris? Vos demanen ara servicis que abans no teníeu?

Sí que s’ha notat, ara ens ho pensem molt més abans d’obrir el nostre moneder i no tenim problemes de parlar de comprar en mercats ambulants, aprofitar ofertes o comprar i vendre articles de segona mà. Abans no es valorava l’esforç d’enginyar-te-les per comprar més barat o reutilitzar coses que volies tirar. En canvi, ara per ara, és motiu de satisfacció i elogi per part dels altres presumir d’haver fet una bona compra. Prova d’això són els tiquets de compres del supermercat que les seguidores ens envien diàriament. En això hem vist un canvi abismal.

 D’altra banda, des del web o el llibre Ahorradoras: 101 trucos para ahorrar ¡y vivir mejor que nunca! intente aportar el meu gra d’arena quant a educació financera. A Espanya no tenim esta formació i és una llàstima. Els efectes de la crisi han despertat la necessitat de saber més sobre temes relacionats amb els diners.

A títol personal, quant pots arribar a estalviar al mes amb els cupons dedescompte?

Depén del mes, però he calculat que al costat dels codis de descompte i els productes amb data de caducitat pròxima em suposa un estalvi de vora 200 € mensuals. Un import gens menyspreable.

Algun truc infalible per a convertir-se en superestalviadora?

Començar amb motivació, ser conscient que la recompensa paga la pena. Saber distingir ràpidament quan una compra és necessitat o capritx. Comparar preus, reutilitzar, optimitzar-ho tot. Però, per mi, el més gran i del primer que vaig parlar quan vaig crear el web, és portar un control dels ingressos i les despeses a què fem front cada mes.

 Este càlcul que, encara que semble el més simple del món, en la majoria de cases no es fa, et permet vore amb claredat de quants diners disposes, tant per a gastar com per a estalviar. El secret està a prorratejar les despeses que tenen una periodicitat superior al mes i extraure’n la part proporcional mensual. D’esta manera, saps quant has d’aportar cada mes a les despeses independentment que es carreguen eixe mes o un altre. Així, sempre tens la teua economia davall control i evites sobresalts i descoberts.

Amb els descomptes i els productes amb data de caducitat pròxima estalvie vora 200 € al mes.

Com t’assabentes de les gangues? Tens relació directa amb les marques oés a força de buscar i buscar?

Vam començar buscant, peròal final és tant l’abast que tenim que són les mateixes marques les que ens contacten i la mateixa comunitat de seguidores la que ens informa. Així no se’nsescapa res, sobretot els “Prova-ho gratis” que ens resulta tan fàcil trobar en supermercats que compten amb un gran assortiment de marques.

Què et semblen els nostres Cheque-Crece? Els utilitzes habitualment?

Em semblen fabulosos.Premien la nostra fidelitat i a més ens animen a seguir comprant estalviant-nos diners. Des que Consum va obrir a Vinaròs tinc la targeta i la utilitze sovint. Pràcticament cada matí. Sincerament, a més de ser un dels supermercats amb millors ofertes i varietat de marques, el personal és molt agradable i fa que isques del súper amb un somriure.