Cuida’t el cos, també per dins

Des que comencen a pujar les temperatures i quasi des que ix el sol, podem observar com els espais verds (parcs, boscos, llits de riu, etc.) dels nostres pobles i ciutats s’omplin d’un gran nombre de “nous corredors” que s’unixen als qui ja practiquen el running durant tot l’any.

hui mengem

28 juny 2016

Compartix

Et proposem un menú per a corredors


Esta pràctica tan estesa últimament no consistix només a calçar-se les sabatilles i eixir a córrer, convé conéixer com podem evitar la fatiga i aconseguir un millor rendiment sense que la nostra salut es veja perjudicada. Com? Aspectes tan simples com l’elecció de la indumentària poden determinar la consecució de l’objectiu plantejat. Posar el cos en moviment implica apostar per un estil de vida on l’alimentació adquirix una dimensió fonamental. No es tracta només de triar correctament aliments que ens proporcionen els nutrients necessaris, sinó també de cuidar molt les tècniques de cocció, precisament per a evitar la pèrdua d’estos nutrients i facilitar la digestió.

A més, un altre aspecte fonamental i de gran rellevància en la pràctica de qualsevol esport és la hidratació. És molt comú pensar que només s’ha de beure en acabar l’activitat física, però segons l’article “Protocol d’hidratació abans, durant i després de l’activitat físicoesportiva”, publicat en la revista Motricitat, és indispensable fer un control de la hidratació, amb la finalitat de garantir el manteniment físic i mental. Es recomana la ingesta de begudes isotòniques, per la seua composició basada en sodi i sucres simples, prenent glopets cada 15-20 minuts.

A TINDRE EN COMPTE...

Pel que fa a l’alimentació, és important preparar un menú que s’adapte a les necessitats específiques de cada etapa (entrenament, precompetició, competició i postcompetició). En línies generals, per a desenvolupar un “Pla d’alimentació runner” els objectius que s’han d’aconseguir són:

• Assegurar un nivell òptim de salut i bona capacitat funcional.
• Previndre i reparar, de la manera més ràpida i efectiva, les possibles lesions.

• Aconseguir el màxim rendiment esportiu.

LA NOSTRA PROPOSTA

Descobrix un menú que hem dissenyat perfecte per a runners, que consta de:

  • Ensalada de quinoa amb sèsam i nap caramel·litzat
  • Salmó escalfat, confitura d’alls, romer i anous
  • Albercocs freds amb trossos d’ametles