Envasos i sostenibilitat post-COVID

Combinar envasos i sostenibilitat és possible i desitjable, una vegada passada la pandèmia. Descobrix els avantatges d’un embalatge compromés amb el medi ambient.

és eco, és lògic

Compartix


Durant els tres mesos excepcionals que ha durat l’estat d’alarma al nostre país, el plàstic, injuriat fa tan sols uns mesos, ha esdevingut un garant de la seguretat davant un possible contagi per coronavirus. Els equips de protecció individual dels sanitaris, els guants, els envasos dels aliments… en estos moments, la seguretat ha estat per damunt de la sostenibilitat.

Fruit de la crisi de la COVID-19, el consumidor ha intensificat la compra de productes envasats perquè els considera un element de seguretat alimentària, si bé les dades d’Aecoc Shopperview mostren que la crisi sanitària no ha desplaçat el debat entre els consumidors sobre la importància de la sostenibilitat com un factor de decisió.

De fet, el 23% dels compradors afirma que ara dona més importància a la compra de productes i marques compromeses amb el medi ambient, mentre que un 69% hi dona el mateix pes a l’hora de fer les compres que abans de la pandèmia. A més, el 76% creu que en el consum del futur serà important reduir els envasos dels productes per a evitar l’excés de plàstics.

Tornada al consum sostenible 


Segons els resultats de la segona onada del baròmetre d’Aecoc Shopperview i la consultora 40dB, el pas de les setmanes també ha retornat la importància d’alguns factors que havien perdut rellevància durant les primeres setmanes de confinament. El cas més clar és el de la sostenibilitat. Si en la primera onada del baròmetre només el 38% dels consumidors asseguraven que es fixaven en les marques i els productes compromesos amb el medi ambient, les últimes setmanes el percentatge ha crescut fins al 52%.

De cara al futur, el 76% creu que serà important reduir els envasos i el 63% assegura que comprarà més productes de proximitat.

Què fa Consum


Substitució de les bosses portacompra de plàstic per bosses amb més del 70% de plàstic reciclat, elaborades a partir del nostre propi residu plàstic. Un exemple d’economia circular.
Disposició de bosses reutilitzables, com de jute de polipropilé i de paper.
Incorporació de PET reciclat a les botelles de suc natural i en les terrines de servici de xarcuteria al tall.
• Eliminació de vaixelles rebutjables de plàstic d’un sol ús (plats, gots, coberts…) i substitució per productes compostables, reciclables o reutilitzables.
• Introducció de bosses compostables, tant per a la selecció dels residus orgànics com per a deixalles canines
• Increment del producte a granel en la secció de fruita i millores en els envasos del producte ECO, com la fruita Consum ECO, l’envàs de la qual està fet de plàstic compostable i cartó.
• Disposició d’una bossa reutilitzable per a fruites i verdures feta amb 100% de PET reciclatge.
• Safates biodegradables per a la secció de carns.
• Reducció de l’ús del plàstic en els envasos de marca pròpia mitjançant:


1. La incorporació/utilització de plàstic reciclat (en els envasos), com en els rentavaixelles i netejadors domèstics Consum, fets amb el 45% de plàstic reciclat, o en els sucs refrigerats d’1L, on l’envàs compta amb un 52% de plàstic reciclat, entre d’altres.

2. La reducció de les dimensions dels envasos, així com la reducció de grossors, amb l’estalvi consegüent de plàstic utilitzat, com ara la reducció d’un 6-9% menys de plàstic en les terrines de gelat Consum, en les garrafes d’aigua i la reducció del gramatge en els envasos de les creïlles fregides.

3. L’eliminació, reducció o substitució per altres materials més sostenibles (cartó) dels elements secundaris d’envàs, com ara la llet sencera, semidesnatada i desnatada Consum, on s’ha eliminat el plàstic del pack de 6 i s’ha substituït per cartó.


• Utilització de cartó i paper reciclat en els nostres envasos de marca pròpia amb més de 60 referències que complixen este requisit, així com el compromís que el paper i el cartó usat en tots els casos procedisca de fonts de gestió responsables.