Sucs i nèctars, una forma nutritiva de refrescar-se este estiu

Com a acompanyant del desdejuni o el berenar, el suc és una de les begudes més refrescants per a fer front a la calor. Gràcies a les vitamines, els antioxidants i els minerals que tenen, hidraten el cos molt de pressa i són molt nutritius.

a examen

1 agost 2017

Compartix


TIPS DE SUCS

A les estanteries del supermercat podem trobar una àmplia gamma de sucs i nèctars que, a primera vista, poden semblar iguals, però que estan elaborats de maneres totalment diferents. De fet, les propietats nutricionals varien molt d’un suc 100% escorregut a un nèctar o un suc de concentrat.


• Suc natural
És el que tots podem preparar a casa nostra, ja siga de forma manual o amb una espremedora. Este tipus de suc no sofrix cap tractament especial i conserva tots els nutrients i les vitamines. És el suc més beneficiós, perquè conserva tots els components de la fruita.

• Suc escorregut 100 %
Estos sucs envasats són els més semblants a un suc natural. S’obtenen directament de les fruites sense processos de concentració, fet que els permet conservar millor les propietats i les vitamines de la fruita. En este tipus de sucs no se sol afegir ni aigua, ni sucre, ni cap altre ingredient més enllà del suc de fruita escorregut.


• Suc de concentrat
El suc a base de concentrat s’elabora escorrent el suc i llevant-li el 85% de l’aigua mitjançant un tractament tèrmic d’evaporació. La deshidratació es fa a altes temperatures i davall condicions de pressió per a evitar fer malbé el suc tant com es puga i mantindre les seues característiques. En el moment de l’envasament, s’hi afig l’aigua de nou, així com les aromes que s’han perdut durant el procés de concentració. Estos sucs solen conservar-se durant més temps.

•  Nèctar de fruites
El nèctar s’obté afegint aigua i sucre al suc de fruites. En este tipus de begudes, el contingut en suc natural se situa entre un 50% i un 45% i normalment sol procedir de suc de concentrat. Com que es tracta d’una beguda amb sucre afegit, sol tindre molt de sabor.

•  Begudes de suc i llet 
Este tipus de producte s’ha fet cada volta més popular, sobretot entre el públic infantil, ja que s’hi combinen les bondats de la fruita i la llet i a més conté vitamines. Però cal tindre en compte que no equivalen al consum d’una fruita fresca i un got de llet..

•  Refrescos amb suc, aigües aromatitzades
Cada vegada més de moda, el percentatge de suc que porten estos tipus de begudes és molt baix, a penes arriba al 10%, per la qual cosa no poden ser considerades com un suc, sinó més prompte com un refresc.


EL SUC NO SUBSTITUÏX LA FRUITA

Sempre serà més sa i nutritiu prendre fruita fresca sencera, fins i tot abans que un suc acabat d’escórrer.

• La fruita fresca té un alt contingut en fibra que no conserva el suc de la mateixa manera.
• Amb menys quantitat de fruita ens saciem abans, de manera que consumim menys calories.