Activitats extraescolars: beneficis i tipus

Una vegada s’ha acabat el curs, és moment de fer matrícules i d’analitzar meticulosament el programa d’activitats extraescolars per al pròxim curs. Però realment, ens preguntem quins beneficis té cada disciplina per al desenvolupament dels xiquets?, sabem identificar les habilitats dels nostres fills per a poder potenciar-les amb este tipus d’activitats?

cures infantils

Compartix

Cada vegada hi ha més oferta d’activitats extraescolars al nostre abast, des de les més clàssiques com la música, el futbol, el bàsquet, el ballet o la gimnàstica rítmica, fins a les opcions més noves com aikido, taitxí, pilates, patinatge, zumba, classes d’expressió corporal, de coaching o, fins i tot, de matemàtiques amb el mètode Kumon, una manera diferent d’estimular els xiquets sobre esta disciplina.

A l’hora de triar este tipus d’activitats hem de tindre en compte els gustos dels xiquets i fer-los partícips en la tria. Un altre factor que és important és poder complir sempre amb els horaris perquè puguen assistir i que no interrompen les activitats quotidianes de la família. Els professors també ens poden ajudar en este aspecte: si tenim algun dubte podem consultar-los en quin tipus d’activitat podem matricular-los.
 


Tipus d’activitat

Activitats esportives

  • Inculquen un estil de vida saludable basat en l’exercici físic.
  • Ajuden a millorar la coordinació i la psicomotricitat.
  • Aprenen a controlar i tolerar la frustració.
  • Desenvolupen els sentiments de companyonia i superació.
  • Si és un esport d’equip, beneficia la socialització de xiquets i xiquetes.
  • Si és un esport individual, reforça l’autocontrol en els xiquets i xiquetes més actius.

Oci i artístiques (pintura, ball, música, teatre, màgia…)

  • Ajuden a saber expressar els sentiments.
  • Contribuïxen al desenvolupament de la creativitat i de la imaginació.
  • Potencien les destreses manuals i la motricitat fina.
  • Estimulen el gust i la sensibilitat per disciplines artístiques.

Académicas (idiomas, matemáticas…)

  • Reforcen el que han aprés a l’aula.
  • Aporten coneixements extra a xiquets i xiquetes amb desitjos de saber coses noves.
  • Donen suport a escolars amb problemes d’aprenentatge.

Recorda:

- Respectar els gustos dels xiquets.

- No carregar-los l’agenda, màxim 3 a la setmana. 

- Fer que el xiquet se senta partícip de l’elecció.

- Combinar-ne de diferents tipus: d’aprenentatge, oci i esportives.

- Que l’activitat triada siga concorde amb l’edat del xiquet o xiqueta.

- No utilitzar les extraescolars ni com a premi ni com a càstig.