Compra frescos també en línia  

Fer la compra per Internet és còmode, ens estalvia temps, ens permet organitzar les despeses i ens obliga a planificar-nos millor. L’únic impediment que posa molta gent per a “passar-se” a comprar aliments en línia és la tria que fem i el servici dels productes frescos. Recopilem alguns dels aspectes que cal tindre en compte per a encertar quan comprem carn, peix, fruita o verdura, també en línia.

saber comprar

26 febrer 2020

Compartix


La decisió de triar un supermercat en línia o un altre, sobretot la primera vegada, depén majoritàriament del grau de confiança que tinguem amb el servici que rebem en la tenda física. I és precisament esta garantia la que volem trobar en el servici en línia. Estes són les qüestions clau en la teua primera compra de frescos en línia.


Les imatges

Hem de tindre en compte, que al contrari del que passa amb altres productes, en el cas dels productes frescos, les fotos que es mostren en els comerços d’alimentació en línia no sempre coincidixen al 100% amb el producte que rebem. Els productes frescos varien en mida, color, forma i sabor d’un dia per l’altre. Una bona opció per a encertar i, a més, ser sensibles amb el nostre entorn, és triar producte de temporada. No sol defraudar ni en sabor ni en preu, ja que es troba en el seu moment òptim de consum.


La rapidesa 

Un dels avantatges de comprar en línia és que estalviem temps i desplaçaments; per això, quan omplim el carret virtual, el que volem és simplificar el procés al màxim possible. Les llistes de productes, com les que inclou l’aplicació Món Consum, permeten carregar directament al carret una relació de productes que hem guardat prèviament. Això és particularment útil quan parlem de productes que són habituals en la nostra cistella “Compra setmanal”, quan preparem una celebració especial “Aniversari Carles” o quan planifiquem una trobada en grup “Escapada rural”. 


La preparació 

La majoria de comerços d’alimentació en línia tenen apartats específics per a indicar el tipus de preparació del producte que volem. Quan comprem un producte envasat no sol haver-hi sorpreses, però quan demanem una preparació “a mida”, per exemple, daus de carn per a guisar, una ració de llobarro, o talls de salsitxó, etc., convé precisar al màxim com volem el producte exactament. Podem demanar el pes i la mida fins al detall i així facilitar la labor de la persona que el prepara: daus xicotets, 100 grams de llobarro, 6 tallades fines de salsitxa… 

En este punt convé refrescar la memòria sobre els tipus de tall de peix més habituals o les peces de carn idònies per a cada elaboració


El servici

L’entrega en perfectes condicions és una de les preocupacions principals en el servici, tant per al comprador com per al venedor en línia. El manteniment de la cadena del fred és crucial en molts aliments, sobretot en els congelats i els frescos, ja que en garantix la frescor i la qualitat i els atorga una vida útil més llarga. És important que el missatger –tant si és propi com extern– i el client es comuniquen, generalment via telefònica, perquè l’entrega es faça amb totes les garanties. I que en el transport, el producte passe d’un sistema de refrigeració a un altre, la nevera del client, tan ràpid com es puga. 


Comprar en línia no vol dir que hem de perdre la relació directa amb el “mestre de la frescor” del nostre supermercat i que hem de deixar de banda els seus consells d’expert. Els sistemes de comanda i entrega permeten la transmissió de missatges breus. Per exemple, podem afegir un tipus de formatge al carret i incloure en el comentari: Vull un formatge curat tallat finet, el que em recomane. I al revésrebre resposta de l’especialista És el més fi sense que es trenque