Gimnàstica per a xiquets 

Quins beneficis aporta la gimnàstica a la salut els xiquets? Et recomanem estos exercicis fàcils per a passar una vesprada divertida amb els més menuts.

cures infantils

8 abril 2020

Compartix


Els xiquets no només han d’exercitar el cos durant estos dies de confinament, sinó que, a més, necessiten distraure’s i divertir-se tant com puguen. Necessiten “cremar” energies que, en condicions normals, gastarien a l’escola i en les activitats extraescolars.

Els beneficis físics de practicar un esport en qualsevol etapa de la vida són coneguts de sobres, però més en l’etapa infantil: enfortix els ossos, millora el creixement, afavorix el son i protegix el sistema immunitari.

Gràcies a les noves tecnologies pot ser fàcil fer gimnàstica amb els xiquets sense eixir al carrer. Encara que també ens podem ajudar de la imaginació.

Exercicis divertits per a fer gimnàstica amb xiquets


Per a xiquets menors de 5 anys

- A saltar s’ha dit!: pegar bots ajudarà els xiquets a desenvolupar els músculs i a millorar l’equilibri i la coordinació. Pots fer circuits breus perquè els més menuts de la casa boten, utilitzant els seus propis joguets per a delimitar l’espai i dissenyar un circuit.

- Ballarem: el ball és una activitat que hem de fomentar en els xiquets, ja que és una activitat cardiovascular que afavorix la coordinació psicomotora, la concentració i la memòria. Així que només cal posar música perquè els xiquets comencen a moure’s.

- Caminar i córrer amb animals: segur que els xiquets tenen peluixos de diferents animals. La idea és agafar-ne un cada vegada i, pel corredor o per l’estança més espaiosa que tinguem, fer un circuit d’anada i tornada o bé circular, un parell de vegades, imitant la manera de caminar de cada un dels animals: pingüí, lleó, elefant, ratolí, cangur, granota… I després repetir la mateixa acció, però corrent. Per a este exercici es necessita la implicació dels adults, perquè facen primer el moviment que després han d’imitar els xiquets. Segur que s’ho passen en gran.

- El menjajoguets: necessitarem dos poals que col·locarem a cada punta del corredor, un per a l’adult i un altre per al xiquet. Enmig del corredor deixarem molts joguets i pilotes. Expliquem al xiquet que som monstres menjajoguets i que hem de dur els ninos al nostre rebost (els poals) tan de pressa com puguem. Guanyarà el jugador que duga més ninos al seu poal en un minut. Per a este exercici, l’adult  ha de ficar-se en el paper d’un monstre maldestre i lent a l’hora d’arreplegar els joguets, i animar el xiquet perquè ho faça ràpid.

- Pista americana: preparem el saló de casa o una altra habitació com si fora una pista americana amb els ninos repartits, amb un túnel amb cadires juntes perquè el xiquet passe per davall, coixins a terra perquè faça un zig zag o pilotes de tenis que ha de botar. El xiquet haurà de salvar els ninos, creuant el circuit, agafant un nino cada vegada i tornant a l’eixida.


Per a xiquets a partir de 5 anys

- Estirament i ioga: a través del ioga es treballa la concentració, i a més es millora l’equilibri, l’elasticitat i la salut física. Aprendran a respirar amb calma i a descansar el sistema nerviós. Estos exercicis estan destinats a xiquets més majors.

- Zumba: consistix en una combinació de diferents moviments de ball amb rutines d’exercici aeròbic, que permeten millorar la flexibilitat, alliberar tensions i cremar calories. L’ideal és que la practiques amb els fills. A més, la música enganxa molt als xiquets.

- Practicar l’equilibri: estos exercicis van bé tant a xiquets com a adults, ja que ajuden a evitar caigudes i a mantindre els malucs en forma. Alguns exemples són: balanceig de cama cap avant i cap arrere i després canviem de cama, saltar sobre una sola cama fent la postura de la garsa, fer esquats amb els peus en puntes… Fer 15 repeticions cada vegada.

- Esquats: són molt fàcils de practicar, ja que no necessiten grans espais ni material per a fer-los. Només un poc de ganes. Ajuden a mantindre les cames fortes i també són beneficiosos per als abdominals i l’equilibri.

- Gimnàstica per a xiquets: els ajudarà a corregir la postura corporal,  a desenvolupar el sentit del ritme i a enfortir els músculs. És important fer un calfament previ breu i estiraments quan s’acaben els exercicis.

En Internet trobaràs molts recursos, amb vídeos tutorials, per a practicar tots estos exercicis que ens ajudaran a mantindre el to físic dels adults amb els xiquets fins que passe l’estat d’alarma i puguem eixir al carrer.