Propietats de l’açaí 

Descobrix les propietats i els beneficis de l’açaí. Un fruit que ens ajuda a perdre pes, que augmenta l’energia i prevé malalties. T’expliquem què és i quins són els seus beneficis.

a examen

11 febrer 2020

Compartix

Què es l'açaí?

L’açaí és el fruit d’una palmera que creix a les zones humides i plujoses del nord de Sud-amèrica, sobretot al Brasil, però també al Perú, Bolívia, l’Equador o Veneçuela. De color morat fosc i més menut que un granet de raïm, este fruit es consumix cada vegada més fora del seu país d’origen i és un aliment molt important en la dieta amazònica. Els indígenes n’han menjat sempre pels múltiples beneficis que té.

La major part de l’açaí, o margalló del Brasil, és llavor. La resta és la polpa que s’esprem per a elaborar sucs, una de les formes més habituals de consumir-ne. El seu gust recorda una mescla entre el gerd i el raïm. La demanda mundial d’esta baia s’ha multiplicat els últims anys, sobretot als Estats Units i a Europa.

Valor nutricional de l'açaí

Els seus nutrients es troben en la corfa i en la polpa. Cada 100 grams de polpa d’açaí contenen 10 g proteïnes, 35g de fibra, 36g d’hidrats de carboni i 4,5 g de greixos “saludables” o insaturats.


Beneficis i propietats principals de l'açai

• L’açaí  té una concentració molt alta d’antioxidants (fins a 30 vegades més que el raïm). Estos antioxidants reduïxen els efectes de l’envelliment i lluiten contra els radicals lliures.

• Este fruit té una gran quantitat de fibra que ajuda al sistema digestiu.

• Està recomanat per a esportistes o persones molt actives, ja que és ric en proteïna vegetal, i ajuda a tindre un nivell més alt d’energia i resistència.

• Reforça les defenses gràcies al seu contingut en àcid elàgic. Conté àcids grassos essencials com els Omega-3 i 6, involucrats especialment en les funcions de les membranes cel·lulars.

Ajuda a regular el colesterol. L’aportació de fibra, l’efecte antioxidant i l’alt contingut d’omegues dificulten l’absorció dels greixos i impedixen que es convertisquen en colesterol roín (LDL), per això és una bona opció per a combatre i previndre malalties cardiovasculars.


Com poder consumir açai

Hi ha moltes maneres d’introduir l’açaí en la dieta. Potser la forma més popular és consumir-lo en suc o en batut. Les begudes d’açaí són molt populars i molts atletes les consideren una de les millors begudes energètiques. A més, en podem trobar en barretes energètiques, caramels i, per descomptat, ens podem menjar la fruita sencera. També es pot prendre en pols, en càpsules o com a suplement alimentari. El podem incorporar a les ensalades o afegir-lo amb altres ingredients als bols, que cada vegada estan més estesos. De fet, els “bols d’açaí” s’han colat en les cartes de molts establiments. En podem prendre per a desdejunar amb iogurt, fruita seca, llavors i altres fruites. Boníssim a més de sa!