Remeis naturals per a l’al•lèrgia

Amb la primavera arriba el pol•len i les temudes al•lèrgies. Et contem alguns remeis casolans per a alleujar els molestos símptomes que tenen.

SALUT I BELLESA

6 juny 2019

Compartix

Remedios naturales para la alergia


Al costat dels àcars, el pol•len és un dels al•lèrgens més estesos, i encara més en esta època de l’any. Mentre que els àcars són insectes de la família dels aràcnids que no són visibles i viuen en la pols, el pol•len el formen els grans que produïxen les plantes amb llavor i viatja per l’aire.

 Reduir l’exposició:

 Evita els moments de més concentració de pol•len: generalment de 5 a 10 del matí i de 7 a 10 del vespre. Consulta els nivells segons la teua zona en les pàgines web especialitzades. Evita els dies secs i amb vent. El millor moment per a eixir és després de la pluja.

• Extrema las mesures d’higiene: tant de les mans com de la roba, sobretot si has d’estar a l’aire lliure. Si és possible, no estengues la roba a fora.

• Utilitza l’aire condicionat per a filtrar l’aire.

• Aposta per la sal, la llima i el vinagre com a netejadors per a evitar l’exposició a productes químics que puguen complicar els símptomes.

• Controla la humitat en l’ambient.

Tractar els símptomes:

 Congestió nasal un dels símptomes més estesos entre les persones que patixen al•lèrgia son els mocs constants, acompanyats sovint d’esternuts.

-  Llavats nasals: aclarixen de forma ràpida les fosses nasals. Utilitza aigua destil•lada o bullida. És important rentar el dispositiu d’irrigació i deixar-lo a l’aire perquè s’asseque totalment cada vegada que s’utilitze.
- Bafs o banys de vapor: Prova d’afegir eucaliptus, timó o calèndula quan faces bullir l’aigua. Retira-la quan alce el bull i deixa-la refredar un poc; després, fes inhalacions sobre l’olla tapant-te amb una tovalla.


Remedios naturales para la alergia


 Irritació d’ulls: picor, sensibilitat o llagrimeig.

- Extrema la higiene de les mans, principals conductores de la brutícia.
- Posa’t ulleres de sol o protectores si fas activitats a l’aire lliure.
- Llava’t els ulls amb camamil•la, que actua com a calmant.


Picor de gola: tos, irritació o sensació de coentor.  

- Mantín-la hidratada prenent glopets d’aigua.
- Pren pastilles per a suavitzar-la.
- Controla la temperatura, per damunt dels 21 graus es resseca més.
- Limita l’alcohol i el café, que també tendixen a ressecar.
- Per a reduir la tos a la nit, col•loca mitja ceba en la tauleta (evita-ho si hi ha picor d’ulls).

Dermatitis: algunes mesures bàsiques poden reduir la irritació i la picor.  

- Mantín la pell neta, hidratada i seca.

- Les pólvores de talc poden calmar la irritació però convé no abusar-ne.

Aliments que ajuden:

- Verdures i fruites: tenen un alt contingut en vitamines C, B i E i són riques en antioxidants

- Taronges, pomes, tomaques, raïm roig i nabius… rics en polifenols amb efecte protector

- Anous: vitamina E, que ajuda a reduir els símptomes

- Omega-3 efecte antiiflamatori i protegix de l’asma

- Cúrcuma 

-Probiòtics (iogurt i quefir), que reforcen les defenses

- Evitar aliments rics en histamina, conserves, formatges curats, embotits, fumats, precuinats.. que poden agreujar els símptomes

- Cítrics