Aliments que ajuden a augmentar les teues defenses

Una dieta poc equilibrada, l’estrés o la falta de son són alguns dels factors
que INFLUÏXEN tant en el nostre sistema immunitari com en l’estat d’ànim
. Una correcta alimentació és clau per a ajudar a augmentar les nostres defenses . Et mostrem alguns aliments que t'ajudaran a aconseguir-ho. 

SALUT I BELLESA

16 febrer 2017

Compartix


1. VITAMINES I MINERALS

Minerals com el zinc, el manganés i el coure milloren el funcionament del sistema immunitari. I les vitamines són necessàries per al funcionament cel·lular, el creixement i el desenvolupament normal de la persona.

Podem trobar-ne en cereals, marisc, fruites seques, llegums i, per descomptat, en fruites i verdures.

2. ALL I CEBA 

L’all és conegut per les seues propietats antisèptiques, que milloren la resposta de l’organisme enfront de virus i bacteris. I, per la seua banda, la ceba es recomana especialment en infeccions respiratòries. Es pot prendre cuita per a alleujar la congestió i crua per a la tos, ja que ajuda a expectorar la mucositat.

3. AIGUA

L’aigua ajuda a eliminar les toxines de l’organisme. Es recomana prendre’n entre 6 i 8 gots al dia, encara que això depén molt de l’activitat física que es faça i dels aliments que prenguem. Com més densa siga la nostra dieta, més aigua es recomana prendre.

Una dieta poc equilibrada, l’estrés o la falta de son són alguns dels factors que INFLUÏXEN en el nostre sistema immunitari.

4. BOLETUS, ALGUES I CEREALS  

Contenen betaglucans, substància capaç de modular el sistema immunitari. Este tipus de fibra soluble es pot trobar en tot tipus de bolets i algues. A més, cereals com l’avena i l’ordi també en contenen i hi ha diversos estudis que afirmen que el seu consum podria ser beneficiós per als diabètics, millorant la regulació de la glucèmia i dels nivells de colesterol.


5. GELEA REIAL

Este alimento, completamente natural, es una gran fuente de proteínas, lípidos, vitaminas (B1, B2, B6, B5, B8, E) y ácido fólico. También contiene azúcar.

6. IOGURTS I DERIVATS PROBIÒTICS

Els bacteris que contenen els iogurts (Lactobacillus bulgaricus i Streptococus thermophylus) i les llets fermentades (bifidobacteris o Lactobacilus casei), potencien les defenses i són uns grans aliats contra la prevenció de grips i refredats.

7. PROPOLI

Esta substància és rica en bioflavonoides, oligoelements, vitamines, aminoàcids i olis essencials.

I A MÉS...

•  5 al dia. Recorda prendre 5 racions de fruites i verdures diàries. El seu alt contingut en vitamines i minerals protegix les cèl·lules del sistema immunitari dels radicals lliures. A més, els seus fitonutrients protegixen contra les malalties cròniques.
•  Evita canvis bruscos de temperatura. És important adequar el nostre vestuari al lloc on ens trobem. Els canvis bruscos de temperatura entre fred i calor també danyen les defenses.
 Fora l’estrés. Les temporades d’estrés continuat afavorixen la disminució de les defenses. Per a evitar-ho, es recomana organitzar-se i aprendre a prioritzar.
•  Practica esport. 30 minuts diaris d’exercici físic són suficients per a mantindre’s en forma. També podem aprofitar alternatives que requerisquen un esforç físic, com ara pujar escales o desplaçar-se caminant per a activar el cos.
 Dorm el que toca. Privar-nos del son té un efecte negatiu en la nostra salut. Es recomana dormir un mínim de 7 hores al dia per a recuperar-se físicament i mentalment. És important prendre sopars lleugers i evitar l’exercici físic abans de gitar-se.