Edamame

L’edamame és una manera nutritiva i deliciosa de menjar soja. Típica en la gastronomia xinesa i japonesa, t’ho contem tot sobre este aperitiu al qual ja ningú a Occident es pot resistir.

els frescos

7 novembre 2019

Compartix

Què és l’edamame?

L’edamame no és res més que els grans de soja quan encara estan tendres. Es recullen les baines de soja abans que maduren i es bullen en aigua amb sal. És un snack que es pren amb la beguda en molts països orientals, sobretot, a la Xina i al Japó, però també a Taiwan o a Corea. El fet que siga sa i saborós l’ha convertit en un dels aperitius més apetitosos. A més, ja no és necessari acudir a restaurants o tendes especialitzades per a poder disfrutar-lo, ja que cada vegada més supermercats en venen.

Encara que es pot consumir calent, és més habitual servir l’edamame fred. Moltes vegades s’acompanya amb una salsa de soja i gingebre. Alguns cuiners tallen els extrems de les baines abans de bullir-les. Esta cocció, que dura entre tres i cinc minuts, pot fer-se en aigua o al vapor. Normalment, s’hi afig sal, bé dissolta en l’aigua o bé després de bullir les baines.


Propietats de l'edamame  

L’edamame té una bona aportació de micronutrients com ara calci, ferro, fòsfor, potassi, magnesi, vitamines, com la C, i tiamina. També destaca per l’aportació de fibra.

 El fet que siga sa i saborós l’ha convertit en un dels aperitius més apetitosos



Entre les seues propietats, els grans de soja són beneficiosos per a ajudar el sistema digestiu, gràcies a la fibra que contenen. La seua aportació en vitamina C contribuïx a la protecció de les cèl·lules davant del dany oxidatiu i ajuda a disminuir el cansament i la fatiga, i la tiamina contribuïx al funcionament normal del cor.

Receptes amb edamame

Encara que és més habitual bullir la baina i menjar-se’n els grans com si foren pipes, l’edamame es pot utilitzar en moltes altres receptes. A banda que es poden menjar les llavors senceres, es poden triturar i servir-se com a salsa per a untar. Una altra manera senzilla de consumir-lo és traient les llavors de la baina i afegir-les a alguna recepta de poke o per a enriquir les ensalades. Funciona molt bé amb quinoa.

Si volem donar-li un toc més saborós, podem saltar les baines després de bullir-les amb algun condiment, com ara oli de sèsam i gingebre ratllat o, simplement, servir-lo amb alguna salsa o adob. Combina a la perfecció amb salsa de soja, vinagre d’arròs i wasabi o formatge, ratlladura de llima i oli d’oliva.

Per a alguna preparació més complexa, es poden afegir les llavors de la soja a un arròs o inclús es pot preparar una crema d’edamame.