El son, la millor medicina per al cos i la ment

Els ritmes de vida són cada vegada més estressants iel nostre dia a dia està carregat de cites i activitats: treball, família,compres, gimnàs… Amb este agitat ritme, sovint, el primer que sacrifiquem és, precisament, el temps dedicat al son i el descans.

SALUT I BELLESA

8 maig 2016

Compartix

Un son reparador és, sens dubte, un dels grans puntals de la nostra salut. De la qualitat del son depén la nostra sensació de frescor, energia i benestari, en part, també el nostre estat de salut general.

 

Ens passem dormint un terç de la nostra vida. Als 60 anys, ens n’haurem passant 20 dormint. És l’activitat que més vegades repetim, així que qualsevol problema durant el son ens pot condicionar el dia a dia, ja que les funcions del son són importantíssimes peral nostre organisme.

Hi ha estudisque demostren que les alteracions del son poden accentuar alguns problemesmèdics i psiquiàtrics

Al seu torn, estos problemes produïxen alteracions en la qualitat del son.

Hipertensió, insuficiència cardíaca, malaltia coronària o diabetis estan associades amb una elevada prevalença d’apnea del son; en pacients amb bronquitis crònica i asma, laqualitat del son és roïna generalment, així com en casos de rinitis al·lèrgica.A més, també hi ha un clar nexe entre l’obesitat i les alteracions en la qualitat i la quantitat del son.

INDICADOR DE SALUT

Una quantitat suficient, així com una qualitat adequada han de ser considerats elements indispensables d’un estil de vida saludable, complementat amb l’exercici i la nutrició.

Per tant, el son representa una funció vital per ser:

 Imprescindible:no podem viure sense dormir.

• Restaurador:repara el nostre cos i ens proporciona un punt d’equilibri entre la part conscient i inconscient.

• Complementari i fonamental per a assegurar la vigília: necessitem dormir per a poder estar desperts l’endemà.

 Fisiològicament necessari: regula els bioritmes i garantix l’equilibri entre les exigències biològiques internes i el medi exterior.

CRUCIAL EN LA INFÀNCIA

El nombre d’hores que es dorm és molt més alt en xiquets que en adults. Durant els 2 primers anys del bebé, haurà dedicat a dormir el 70% del seu temps

Si un xiquet dorm malament, en comptes d’estar somnolent s’activa i es torna més irritable. Però, a més,poden aparéixer altres problemes:

• El xiquets amb ritmes de son pertorbats presenten més casos d’otitis, rinofaringitis i enuresis nocturna de repetició.

• Els que dormen menys hores tenen qualificacions més baixes a l’escola, així com dèficits d’aprenentatge i expressió.

• La falta de son pot implicar també maldecaps, inseguretat, timidesa, pitjor caràcter, etc.