Segons un estudi recent, aprofitant els descomptes podem estalviar fins a 64 euros a l'any si sabem comprar.

tema del mes

Compartix

Un estudi recent de Consum confirma que,si aprofitem els descomptes del supermercat, podem estalviar fins a 64 euros a l’any, de mitjana. La preocupació per l’estalvi, unida a la continència en despeses i a la tendència creixent del consum de cupons, fan que l’ús de descomptes al supermercat augmente any rere any.

Concretament en el sector retail, l’ús de cupons es convertixen una via per a provar productes nous o coneguts que, d’una altra manera, probablement no s’adquiririen. Les categories de productes a través de les quals es canvien més descomptes són els iogurts, els lactis, l’aigua i les begudes de baixa graduació.

Per la seua banda, en el valor mitjà per compra també es percep un lleuger ascens respecte de l’any anterior. En concret, en 2015 els consumidors han augmentat el valor de les seues compres un 3%.

 Així, doncs, si un consumidor decidixutilitzar tots els descomptes que té a l’abast, pot arribar a reduir el valor mitjà del seu tiquet fins en un 45%.

PAPER VS. EN LÍNIA

Si bé és cert que les noves tecnologies han acostat, potser encara més, els descomptes als consumidors, estos encara preferixen el paper. Amb tot, la tendència virtual va en augment i el nombre d’usuaris que accedix a cupons i descomptes a través de pàgines web o aplicacionsja és més habitual.

De fet, els usuaris de l’aplicació mòbil de consum s’han multiplicat per 9 els últims 12 mesos. El canal en línia i les tecnologies mòbils s’estan convertint en un dels principals mitjans per a obtindre i bescanviar descomptes.

 Ens trobem davant d’una tendència a l’alça que ha vingut per quedar-se. El que abans feien uns pocs, per desconeixement o per objecció, s’està convertint ara en una pràctica generalitzada que el consumidor ja ha pres com a hàbit. De fet, les previsions assenyalen que, si es manté la tendència, en 2020 pràcticament tots els consumidors hauran utilitzat al menys un cupó a l’any en les seues compres.


ELS `MILLENNIALS´: EL CONSUMIDOR DEL FUTUR

En el cas dels “millennials” (joves que es van fer adults amb el canvi de mil·lenni), la pràctica del cuponing va molt més enllà. De fet, un estudi firmat per Valassis assenyala que el 72% dels joves consumidors ha trobat cupons per mitjà de les xarxes socials.

Esta nova generació utilitza cupons i descomptes de manera habitual i ho aprofiten en tots els àmbits de la seua vida. El supermercat, la tenda de roba, el comerç d’electrònica… Tot val. Ells aprofiten l’oportunitat com mai: en la web, en les aplicacions, en les xarxes socials, etc. son experts a buscar i trobar les millors ofertes.

 Tant és així que un 68% dels consumidors estan interessatsque les marques els oferisquen cupons descompte per als seus productes o per a promocions específiques i, fins i tot, estan disposats a renunciar a comoditats i a servicis per a aconseguir estes ofertes. Com a dada curiosa, un 52% deixaria d’utilitzarles xarxes socials durant un mes si al final de la seua apagada social l’esperaren cupons de descompte.

Els usuaris de l'aplicació mòbil de Consum s'han multiplicat per 9 en els últims 12 mesos. El canal en línia i les tecnologies mòbils s'estan convertint en un dels principals mitjans per obtenir i bescanviar descomptes.

L'OFERTA PERSONALITZADA

Les targetes de fidelització que apliquen descomptes i creen xecs regal basats en hàbits de consum tenen una acceptació més granper part dels consumidors. I els cupons als quals s’accedix de manera virtual tenen també una millor imatge de marca com a producte que els cupons que arriben en format paper.

En este sentit, el programa de fidelització de Consum ha repartit als seus socis-clients 25 milions d’euros en xecs regal al seu domicili durant l’últim any, un 18% més que l’any anterior. Estes xifres són possibles gràcies a una oferta totalment personalitzada, formada per una selecció de 9 productes, d’entre un grup de més de 300, que s’oferixen en funció dels hàbits de compra més recents. A més, s’oferixen 7 productes extra cada dia, coneguts com “Les meues ofertes del dia”. Estes xifres convertix en el programa de fidelització Món Consum en un gran aliat per a les compres al supermercat.

 En definitiva, l’ús de descomptes va en augment i encara li queda molt de recorregut. Internet, les noves tecnologies i la tendència a l’estalvi els han donat una espenta renovada que es preveu que seguirà creixent elspròxims anys.