Les 7 propietats de les carlotes que no coneixies

Que son bones per a la vista i mantenen el bronzejat ja ho coneixíem. Estes són les dues qualitats més populars de les carlotes, però estes hortalisses complixen altres missions per a millorar la nostra salut que estan molt menys esteses. Descobrix com ajuden al nostre organisme.

els frescos

8 maig 2016

Compartix


Hi ha dos tipus bàsics de carlota: les orientals, de color porpra o groc procedents d’Afganistan, i les occidentals, que van sorgir al segle XVI als Països Baixos gràcies a un encreuament de llavor. Esta combinació per a buscar el color taronja va ser intencionada, ja que amb això es pretenia homenatjar la casa d’Orange.

 Els betacarotens, que li proporcionen esta tonalitat característica, són el principal senyal d’identitat d’esta arrel comestible. Es tracta d’uns poderosos protectors, també coneguts com provitamina A, que reparen les cèl·lules danyades pels efectes ambientals i el pas del temps.

BENEFICIS

• Augmenten la producció de melanina, pigment que dóna color a la pell i la protegix de les radiacions solars nocives.

• Són bones per a la vista. Protegixen la retina i eviten l’aparició de cataractes.

• Enfortixen dents i genives. El procés de masticació que requerixen reforça els músculs de la boca i afavorix l’eliminació de bacteris. A més, contenen fluor, fonamental per a mantindre l’esmalt dental.

• Milloren la digestió. Estimulen la secreció de saliva i, per l’elevat contingut en aigua que tenen, són diürètiques i ajuden a la desintegració dels càlculs renals.

• Revitalitzen la ment, ja que són riques en potassi i fòsfor.

• Són fonts de calci i àcid fòlic; per tant, es recomanen en l’embaràs.

• Enfortixen les ungles.

• Incrementen la producció de sèu, que aporta brillantor al cabell.

 • Crues tenen un índex glucèmic baix i són adequades per a la diabetis.

ARREL COMESTIBLE I VITAMINADA

La part que habitualment prenem de la carlota és l’arrel, igual com passa amb el nap i el rave. Això no obstant, les fulles també són apreciades en la cuina per a l’elaboració de cremes i purés.

 El consum habitual d’esta hortalissa aporta una quantitat important de vitamines A, B, C i E, a banda de minerals i compostos antioxidants. A més, el seu valor calòric és molt baix, ja que 100 grams equivalen a unes 33 kcal.


DE LA NOSTRA WEB A LA TEUA CUINA 

La forma de consumir-les és molt variada: crues, cuites, fregides o al vapor i es cuinen en sucs, sopes, cremes, guisats, ensalades i també pastissos. A més, s’utilitzen molt en l’alimentació per a bebés i animals domèstics.

Redó de carlota - http://bit.ly/redondo_zanahoria

Crema de carlota i fonoll - http://bit.ly/crema_zanahoria_hinojo

Pastís de carlota i xocolate sense gluten -http://bit.ly/pastel_zanahoria_sin_gluten  

Sorbet de carlota - http://bit.ly/sorbete-zanahoria