Tipus de consumidors en la compra

Quin tipus de persona eres en la compra? Persona estalviadora, sénior, pràctica, mil·lennista, foodie? Descobrix els tipus de consumidors que hi ha en un supermercat per a aprofitar al màxim la compra.

saber comprar

30 desembre 2020

Compartix


Dis-me cÓm eres, quines preferències i interessos tens i et diré la millor manera d’aprofitar la compra, tant si és per a estalviar diners com temps o recursos. Saber quin tipus de consumidor eres et pot ajudar a traure el màxim partit a les compres, especialment quan vas al supermercat. Com en qualsevol altra faceta de la vida, conéixer-nos com a consumidors ens ajudarà a saber el que busquem, tenint en compte les nostres prioritats, per a traure el màxim benefici de la compra.


Tipus de consumidors en un supermercat


Estalviador

  • Perfil: dona de 48-58 anys, casada amb fills dependents, amb marit en atur o prejubilat, que li agrada fer pilates i anar al cinema, que utilitza Facebook com a xarxa social predominant i que se sol informar per Internet o pel seu grup d’amigues.
  • Entre les seues prioritats hi ha cuinar cada dia i tindre la nevera plena al gust dels seus fills, i li agrada aprofitar ofertes i promocions.
  • Consell: buscar les ofertes i promocions que sempre hi ha en el supermercat, especialment en les seccions de productes frescos, com la carnisseria i la pescateria.

Sénior

  • Perfil: persona de més de 60 anys, casada, amb fills i nets, que està jubilada, que li agrada passejar i fer obres de caritat, utilitza Facebook i WhatsApp i s’informa per mitjà del personal de les tendes i del seu entorn social més pròxim.
  • Els agrada passar temps amb la família, fer receptes innovadores i preparar tàpers per a la família, i la seua prioritat és estalviar diners en la compra, però sense perdre qualitat. Li agrada comprar els frescos al mostrador i no li agrada que li canvien els productes de lloc en el lineal.
  • Consell: preguntar al personal del supermercat per les ofertes i promocions que hi ha i aprofitar la professionalitat del personal de les seccions de compra assistida, com la carnisseria i la pescateria.


Pràctic

  • Perfil: dona de 35-45 anys, casada i amb fills, que treballa en l’oficina, la seua xarxa social preferida és Facebook i és aficionada al ioga, a passar temps amb la família i a navegar per Internet.
  • Prioritza mantindre una dieta equilibrada i estalviar temps a fer la compra per a passar-lo amb la família, per això preferix la tenda en línia, i davant d’una urgència se sol dirigir a la tenda física més pròxima. Sol ser més important estalviar temps que diners.
  • Consell: aprofitar els avantatges de la compra en línia, inclús per als productes frescos i congelats, i també per a les novetats tecnològiques que es van implementant, com les de l’etiquetatge o més imatges sobre cada producte.

Mil·lennista

  • Persona de 25-35 anys, soltera, que treballa en consultoria, la seua xarxa social principal és Instagram i se sol informar a través del seu entorn i d’influenciadors.
  • Prioritza comprar productes que no requerisquen una gran manipulació ni ús de plàstic, i preferix els productes a granel, li preocupen els productes que ajuden al desenvolupament sostenible i busca productes eco perquè els considera de més qualitat. A més, no li agraden les cues.
  • Consell: consultar els productes eco, bio o per a vegans al web abans d’anar al supermercat, informar-se sobre l’eliminació o la substitució de plàstic en els envasos i optar per la compra en línia per a evitar les cues.

Foodie

  • Sol ser un home de 30-38 anys, solter i que sol viure sol, treballa de periodista i li agrada viatjar, córrer i el ciclisme. Les seues xarxes socials preferides són Twitter i WhatsApp i se sol informar en Internet i en el seu entorn social.
  • Li agrada cuinar receptes sofisticades els caps de setmana, quan té més temps, no li importa pagar un poc més per productes gurmet i es decanta pels aliments no processats i fàcils de cuinar. Com que no té molt de temps, fa la compra en línia, on busca formats més menuts, adaptats als singles, però li agrada comprar productes frescos d’origen local perquè li pareixen més naturals.
  • Consell: informar-se sobre els nous formats més reduïts que hi ha en el supermercat, informar-se de l’origen i de les novetats en els mostradors de frescos i consultar sobre els productes gurmet que hi ha en la tenda.