Els beneficis de matinar

Alçar-se enjorn és saludable. Els avantatges de despertar-se prompte són moltes. Encara que hi ha certes persones que no els costa res ser matineres, altres ho veuen com que és impossible. Però hi ha alguns trucs que podem aplicar per aconseguir el nostre objectiu. Matinar és beneficiós no sols per a la salut física, sinó sobretot la mental.

SALUT I BELLESA

17 desembre 2017

Compartix


Sona el despertador i comença la lluita interna entre alçar-nos o quedar-nos al llit 5 minuts més, o 10, o 15… i llavors, quan per fi ens alcem, tornen les presses, les angoixes i els “arribe tard una altra volta”. Però la veritat és que els avantatges de matinar són moltes, i encara que ens coste molt alçar-nos prompte pels matins, si anem modificant nostres hàbits, acabarem per aconseguir-ho.

L’excusa que som més eficients a les nits ja no val. Igual com l’hàbit no fa el monjo,hem de començar una rutina diària perquè no ens coste tant alçar-nos. I això passa per analitzar el que fem abans de gitar-nos. 

Segur que moltes vegades t’asseus al sofà desprésde sopar i veus qualsevol cosa que facen a la tele o, simplement, consultes lesxarxes socials durant una bona estona. Realment ens aporta alguna cosa? Estes són les armes a les quals recorre el nostre cos per resistir-se a alçar-se als matins. Perquè la solució principal per alçar-se abans comença a la nit, abansde gitar-se.


5 CONSELLS PER A ALÇAR-SE MÉS PROMPTE

1. Posa’t una alarma per a anar a dormir i fes-li cas. Complint sempre les 7-8 hores diàries de son al dia.

2. Si no t’adorms, fes alguna activitat relaxant com ara llegir.

3. Programa l’alarma 2 minuts abans. A poc a poc vés avançant un poc l’hora d’alçar-te i així el cos s’hi anirà acostumant. Si canvies el to de l’alarma, potser et resultarà més fàcil.

4. Quan esta alarma sone, ix del llit immediatament, sense excuses. Pots posar-te el despertador lluny perquè hages d’alçar-te per apagar-lo.

5. I quan per fi estigues despert i alçat, fes alguna cosa que recompense l’esforç: pren-te un café amb llet mentre lliges tranquil·lament el diari, posa un poc de música motivadora, dutxa’t amb algun sabó que faça bona olor, ix a córrer...




Qui matina... flors cada dia

Un estudi signat per la Universitat d’Harvard i l’HospitalGeneral de Massachusetts afirma que les persones se senten més alegres i amb més energia si miren flors a primera hora del matí. Especialment a les habitacions que més visiten en este període de temps. I la que més triomfa és la cuina.

Si a això li sumem la recomanació de les 7-8 hores de son diàries, també és probable que ens coste menys alçar-nos. A més, hi ha estudis que demostren que els matiners tendixen a ser més productius i milloren la concentració i la memòria. A continuació veiem els principals beneficis de matinar.

 Els matiners tendixen a ser més productius i milloren la concentració i la memòria

 • Supera els reptes:demostrar-se a un mateix que es pot guanyar la batalla contra el despertadorservix també per a motivar-se de cara a altres reptes, ja siguen professionalso personals. La satisfacció d’haver complit una meta és la millor recompensa.

 Guanya temps per a tu: analitzar per què no tenim temps per a res buscant quines són les nostresdistraccions i eliminant-les de la nostra rutina diària és fonamental. Eixetemps guanyat es pot aprofitar per a alçar-se més prompte i aprofitar el dia. Nomésdespertant-se una hora més prompte cada matí es guanyen 15 dies a l’any.

 Fes exercici: nomésfent 15 minuts d’exercici diari n’hi ha prou per a carregar les piles i tindre mésenergia, concentració, entusiasme i, el més important, salut. Podemconvertir-ho en una de les nostres rutines matinals per a començar bé el dia.

 Temps per a pensar: alçar-se d’hora i estar tot sol amb un mateix, sense sorolls, sensedistraccions i sense presses, és bo per a planificar el dia i rendir més. Amés, és en estos moments quan sorgixen les millors idees, perquè tenim la mentneta i sense angoixes.