Bimi, la verdura de moda

Cru, a la planxa, al vapor, en tempura… al bimi no se li resistix cappreparació. És fruit d’un encreuament entre la col xinesa i el bròquil, però elseu sabor és molt més suau i agradable. El vols conéixer? Te’l presentem.

els frescos

6 maig 2016

Compartix

ORIGEN

De la família de les bràssiques, el bimi va nàixer al Japó fa més de 10 anys amb el nom d’asparation. És un encreuament entre la col xinesa i el bròquil, també conegut com “bròquil baby” o broccolini, a Europa va començar conreant-se exclusivament a la regió de Múrcia, encara que la seua producció ja es troba molt estesa en altres regions.

 Els seus ramells són 100% comestibles i estan formats per tiges llargues i primes d’entre 12 i 15 centímetres, semblants a les dels espàrrecs, que acaben en flors verdes. El seu sabor és més dolç i suau que el del bròquil tradicional.


És ric en vitamina C i conté propietats antioxidants, ajuda aafavorir l’absorció del ferro i a disminuir el cansament i la fatiga.


EN LA COCINA

Es pot cuinar a la planxa, bullit, en tempura, en wok, al vapor i també oferix moltes possibilitats en cru.
• Si s’opta per la cocció, cal recordar que per a mantindre el seu color verd després de bullir-local refredar-ne els ramells en un bol amb aigua amb gel per tal de tallar el procés de cocció i fixar la clorofil·la.
• Cru és perfecte per a ensalade si es pot servir també com a guarnició de carns o peixos. Es pot adobar amb oli d'oliva, pebre negre, suc de llima o una salsa tàrtara.
• Quan es cou al vapor, és preferible deixar-lo al dente perquè mantinga la textura i els valors nutritius.
• La seua forma “esvelta” i el seu color el fan molt interessant per a les presentacions més sofisticades i resulta molt atractiu per als xiquets, per això es pot utilitzar per a introduir les verdures en la seua dieta.

També contè àcid fòlic, que contribuïx a previndre malformacions fetals, per la qualcosa es recomana el seu consum en dones embarassades.

PROPIETATS

• És ric en vitamina C i conté propietats antioxidants, ajuda a afavorir l’absorció del ferro i a disminuir el cansament i la fatiga.
• És ric en fibra, que ajuda a millorar el trànsit intestinal.
• Conté àcid fòlic, que contribuïx a previndre malformacions fetals, per la qualcosa es recomana el seu consum en dones embarassadess.

BIMI VS. BRÒQUIL

• El bimi és 100% comestible.
• El seu sabor és més suau i agradable.
• Té un contingut mésalt de fibra dietètica i alguns minerals.
• El bròquil té un alt contingut proteic, però el bimi el supera sensiblement.