Aperitius saludables per a un picoteig sa

I per fi ha arribat l’estiu, sinònim de calor i de vida a l’aire lliure, una època de celebracions, de festes amb els amics, de sopars i de reunions per a aprofitar el bon temps. 

hui mengem

19 juny 2018

Compartix

Aperitivos para picar de forma saludable
Aperitivos para picar de forma saludable


Sempre que pensem en trobades sorgix l’oportunitat de compartir alguna cosa bona. Els últims anys, l’opció de menjar sa i gurmet ha conquistat les nostres taules, i ha buscat renovar tot allò tradicional per convertir una reunió familiar o entre amics en innovadora i diferent.

La proposta és fugir dels plats convencionals, organitzar un dinar o un sopar informal, de peus o amb llibertat de moure’s o de seure.

Plats que només reclamen una bona salsa o patés per a sucar o untar, que hui es coneixen com dips, ‘salsa’ en anglés, servixen també per a definir l’acte d’untar o sucar, i la publicitat ha posat de moda el verb “dipejar” per a definir esta acció.

Els dips més populars hui són, sense dubte, dos receptes que ens han arribat d’Amèrica i de l’Orient Mitjà, el guacamole i l’hummus, però hi ha vida més enllà d’estes dos preparacions, només és qüestió de posar-li imaginació. En molts casos, ni tan sols cal encendre el foc i es poden preparar amb productes frescos o amb conserves (per exemple, de peix) que es barregen amb ingredients com el iogurt, el formatge d’untar o la maionesa, per a oferir la untuositat necessària per a sucar-hi bastonets de pa o de verdures.


Aperitivos para picar de forma saludable
Aperitivos para picar de forma saludable


L’originalitat no només està a idear una crema, sinó també a trobar-ne el millor acompanyament, és a dir, el que se suca o s’unta.

Els bastonets de verdura crua, també coneguts com a cruditéssón l’opció més saludable, pel seu avantatge de ser rics en vitamines, minerals, fibra, afavorir la masticació i, per tant, generar una sensació de sacietat. Entre estos hi ha la carlota, l’api, el pimentó roig, les “flors” de coliflor, la carabasseta o les tiges de ceba tendra.

També resulta interessant que les verdures es presenten en format xips, entre les quals destaquen les creïlles, el moniato, les remolatxes, les carlotes o el plàtan mascle.

D’altra banda, hi ha una gran varietat de rosquilletes, torrades o bastonets de pa que resulten abellidors tant per a untar com per a sucar. Al mateix temps es pot utilitzar el pa de pita, que no té molla, les tortillas mexicanes o els nachos.

La veritat és que estos dips són molt addictius i un se’ls menja quasi sense adonar-se’n, per la qual cosa si en prepareu dos o tres de diferents, probablement n’hi haurà prou per a no arribar amb fam a l’hora de menjar. A continuació vos en deixem unes quantes propostes:

- Baba Ganoush (paté d'albergínia)

- All negre i guacamole

- Dip de tiramisú