Refrigeris saludables, ¡pica sense remordiments a qualsevol hora del dia! 

Pocs són els que es resistixen a no picar entre hores, però el problema no està en el què, sinó en el com. Per peresa, desorganització o falta d’idees pot ser que, si a mig matí o mitja vesprada tenim gana, acabem triant aliments elaborats, fàcils de menjar però normalment poc recomanables des del punt de vista nutricional.

hui mengem

2 agost 2018

Compartix

Depenent de l’hora del dia i de l’estat d’ànim, l’elecció se centra en:

• Aliments d’alta densitat calòrica: és a dir, amb poc de volum però amb moltes calories, provinents habitualment de sucres i greixos no saludables.

• Aliments rics en sal.

• Begudes amb cafeïna i sucres.


L’interessant seria intentar fer ús, en estos casos, d’aliments que aporten algun benefici a l’organisme. Entre els aspectes que es poden considerar a l’hora de triar un refrigeri s’ha de valorar que:

• Siga ric en fibra.

• Proporcione greixos saludables.

• Siga fàcil de preparar i de transportar.

• Oferisca una proporcionalitat calòrica.


La pregunta que ens fem per tant és: quin tipus de refrigeri és més recomanable consumir? N’hi ha moltes opcions, fàcils de controlar quant a quantitat, versàtils a l’hora de combinar-se i que oferixen varietat de textures i sabors. Es recomanen:

  • Fruita sencera, amb corfa i de temporada.
  • Fruita dessecada (panses, orellanes, prunes seques).
  • Lactis naturals sense sucres afegits.
  • Fruita seca (20-30 g).
  • Verdures i hortalisses, preferiblement crues.
  • Begudes vegetals sense sucres afegits.
  • Llegums.
  • Proteïnes animals (ou, peix).
  • Pa integral o de llavors (mida de panet).

¡Recorda! Si tens fam i encara no és hora de dinar o de sopar, no et deixes véncer pel primer impuls i procura prendre sempre un pica-pica sa i lleuger.


Receptes: 

- Cigrons cruixents 

- Entrepà integral de tomaques "cherry" i anxoves 

- Bombons d'avena, poma, llavors i xocolate