Quin és el valor nutricional de la nectarina?

Endolcix-te l’estiu i mantín a ratlla la bàscula ndulza tu verano y mantén a raya la báscula.  Esta fruita, que sorgix de l'encreuament de la bresquilla amb la pruna, és perfecta per a l'estiu, ja que ens aporta carotenos, els que preparen la nostra pell davall el sol.

els frescos

12 juliol 2018

Compartix


Esta fruita, que sorgeix de l’encreuament de la bresquilla amb la pruna, té unes propietats nutricionals semblants a les de la primera: ens aporta carotens, fibra i vitamina C. El seu contingut calòric és reduït, per la qual cosa és una opció boníssima per a consumir estos mesos.
Hi ha diverses varietats de nectarina, encara que totes es caracteritzen per un sabor dolç i una miqueta àcid. Podem classificar-les en dos grups: amb polpa blanca i amb polpa groga o ataronjada.
La nectarina és una fruita molt fràgil. S’han de triar exemplars de pell llisa i brillant que es mostren fermes encara que lleugerament flexibles al tacte. Una duresa excessiva pot indicar que no han madurat prou o que la polpa no és molt sucosa. A més, hem de tindre en compte que el contingut de sucre de les nectarines no augmenta una vegada que han sigut collides, per la qual cosa és important triar-les ben madures i aromàtiques.
Una vegada a casa, les nectarines s’han de manipular amb cura, ja que es danyen fàcilment. Es conserven durant uns dies a temperatura ambient i diverses setmanes en la nevera. En este últim cas, abans de consumir-les és convenient temperar-les perquè resulten més saboroses i dolces.



Valor nutricional de la nectarina

Las nectarinas aportan 40 kcal por cada 100 gramos, de los que 87 g son agua, 9 g son hidratos de carbono y 1,5 g son proteína vegetal. El contenido en grasa es prácticamente nulo y el de fibra es de algo más de 2 gramos.

Propiedades de la nectarina

  • Conté vitamina C, que ajuda l’organisme a absorbir el ferro i a disminuir el cansament i la fatiga.
  • Rica en fibra, que facilita el trànsit intestinal, millora la digestió pesada i ajuda a combatre el restrenyiment.
  • Baixa en calories.
  • Més del 80% és aigua, per la qual cosa el seu consum contribuïx a la hidratació.