Peix blanc: llista d’espècies i propietats

Hi ha diferents classificacions per als peixos, encara que la més habitual és la que els cataloga en funció del contingut gras.

hui mengem

14 maig 2019

Compartix

Pescado blanco


En esta classificació s’ha de tindre en compte que la pertinença d’una espècie a un grup o a un altre pot canviar, ja que el contingut gras varia al llarg de l’any i depén d’altres factors com ara l’activitat reproductora. Així, per exemple, un peix gras pot passar a semigràs o magre després de la fresa per un temps determinat.

A continuació, parlem de les propietats del peix blanc i t’oferim una llista d’espècies perquè sàpies identificar-los fàcilment.


El peix és un dels pilars fonamentals d’una dieta sana i equilibrada. Els peixos blancs, també denominats peixos magres, són aquells el contingut gras dels quals no supera el 2% del seu pes. Este baix contingut en greixos fa que el peix blanc siga un dels aliments més indicats en dietes d’aprimament.

En què es diferencia el peix blanc del peix blau?  

 La principal diferència es troba en la quantitat de greix dels peixos blaus, que es veuen obligats a acumular-ne perquè fan grans migracions durant el seu cicle de vida. Este tipus de peix conté entre un 6% i un 12% de matèria grassa; per tant, els peixos blaus com la sardina, el verat o la tonyina tenen més contingut d’àcids grassos omega-3 (el que es coneix popularment com greixos saludables) que els seus parents els peixos blancs. Entre estos dos, hi ha un tercer grup amb un contingut gras entre un 2% i un 6% que es coneix com “peixos semigrassos”.

Els peixos blancs, en general, són peixos amb un gust més suau que el del peix blau, per la qual cosa són perfectes per a acostumar els xiquets a este aliment i idonis per a aquells adults a qui no agraden els sabors forts.

Propietats del peix blanc

El peix és un dels millors aliats per a portar una alimentació equilibrada pels seus múltiples beneficis.


Poques calories
 Una ració de peix blanc d’uns 100 grams té entre 70 i 90 calories i el seu percentatge de greix és mínim, per la qual cosa les espècies que s’emmarquen en esta categoria són recomanables per a dietes hipocalòriques.

- Fàcil de digerir 
Una de les principals virtuts dels peixos blancs és la seua fàcil digestió. Davant episodis de gastroenteritis, els peixos blancs com el lluç o el llucet estan en la llista d’aliments recomanats. Això sí, sempre al vapor, a la planxa o bullits.

Proteïnes d’alta qualitat
El pescado blanco contiene proteínas de alto valor biológico, que aportan aminoácidos esenciales que nuestro organismo necesita para funcionar correctamente. El peix blanc conté proteïnes d’alt valor biològic, que aporten aminoàcids essencials que el nostre organisme necessita per a funcionar correctament.

Vitamines
Encara que aporta menys vitamines que el peix blau, el peix blanc també conté vitamines, sobretot del grup B.

Minerales
 Peixos com l’abadejo, el rap o el rémol són rics en fòsfor. Este mineral contribuïx al manteniment dels ossos i les dents en condicions normals, per la qual cosa és important que estiga inclòs en les nostres dietes.



Pescado blanco


Peix blanc: llista de les espècies més saludables

Bacaladilla Abadeget
 Abadejo fresc
Llobarro
Llenguado
Lluç
Llucet
Gall
Rémol
Rap 

Almenys, peix tres vegades a la setmana

La majoria de dietistes i nutricionistes recomanen menjar peix almenys tres vegades a la setmana, i si poden ser quatre, millor. Encara que el peix blanc conté menys greixos, el blau és més ric en omega-3, així que el més aconsellable és combinar peix blanc i blau en la nostra dieta. Això equival a uns 700 o 800 grams a la setmana.